Sider

onsdag den 20. februar 2013

T for Træning

Hjalte har hybermobile led, og har derfor brugt for ekstra træning.

Han har lige pt en ergoterapeut som arbejder med ham, og det gør hun skiftevis herhjemme, i vuggestuen og i det børne- og ungecenter som hun er tilknyttet.

Hjalte og jeg havde besøg af hende herhjemme i formiddags, og hun var godt tilfreds med det fremskridt der sker med ham :-)

Grundet hans mobile led, er det godt for ham at have støtte om benene så de ikke skrider ud for ham, når han forsøger at komme op. Vi har hidtil brugt en trænings elastik, men ergoterapeuten anbefalede i dag at jeg i stedet skulle købe en svedepandebånd til at sætte om hans ben, da den er noget mere behagelig for ham og derfor kan han have den på i meget længere tid.

Så jeg gik på jagt efter et svedpandebånd, da jeg alligevel skulle ind til byen for at købe diverse gaver. Jeg kunne ikke opdrive en i sportsforretninger, hvor jeg da bestemt ellers troede var det oplagte sted. Jeg havde faktisk opgivet og tænkte at så måtte jeg jo selv sy et pandebånd til ham af jerseystof, selv om den ikke vil være helt så fast som et svedpandebånd.

Tilfældigt kom jeg så forbi tiger'en, og tænkte at jeg da kunne se om de skulle have et pandebånd. Og lige ved siden af alt hårpyntet hang intet mindre end en hel række med limegrønne og lilla svedpandebånd til en flad ti'er pr styk!!  

HAPS... jeg snupsede en limegrøn med hjem, så nu er jeg bare spændt på, at få den på Hjalte, når han kommer hjem fra vuggestuen!!



PS. Dette er mit indlæg nr 100 :-)

11 kommentarer:

  1. Tillykke med indlæg nr. 100 :-)
    Nogle gange er det de utroligste ting man kan finde i de mest usandsynlige butikker - men rigtig godt til jer, at du fandt det. Spændende hvad han siger til at få den på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty :-) Syntes det er gået rigtig stærkt med at lave de 100 indlæg og så har det været rigtig sjovt samtidig :-) Ja det er utrolig hvad man nogen gange kan finde på usandsynlige steder :-)

      Slet
    2. Og han var fin tilfreds med at bytte elastikken ud med svedbåndet, også fordi den ikke drillede ham, som den lange elastik, som skulle bindes omkring hans ben, gjorde!

      Slet
    3. Et eller andet sted forestiller jeg mig også, at elastikken må hænge fast i alting (du ved det klistrer på en eller anden måde), hvor svedbåndet jo er stof, men stadig elastisk.
      Dejligt, at han var tilfreds med løsningen, bette gut :-)

      Slet
    4. Det var nu ikke så meget det at elastikken klistrede, men at der var nogle lange ender som han ville hive i, samt at den skulle bindes meget stramt hvis ikke den skulle falde af med det sammen!! Så ja, rigtig godt at jeg fandt svedpandebåndet, som bare fungere rigtig godt :-)

      Slet
  2. Tillykke med indlæg no. 100 : )
    - og hurra for uventede fund i uventede butikker! : ) god fornøjelse med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv :-) Det har været sjovt at lave indlæggene :-) Ja er også glad for det lykkes for mig at finde den :-)

      Slet
  3. Tillykke med nr. 100 ;O) Glæder mig til at følge mange flere fremover.
    Godt du fandet et I kunne bruge. Hvor er det dejligt at træningen giver resultater. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle :-) Glæder mig også til at skrive endnu flere indlæg :-) Ja det er super skønt når man kan se alt arbejdet give gode resultater - men hvad der lige gør det er jo svært at svare på, da vi jo alle gøre noget forskelligt + han ridder hver fredag, som bestemt også styrker ham :-) Kh

      Slet
  4. Det var da heldigt lige at falde over og især til en 10er! Det lyder dejligt at træningen går godt og at i får hjælp til det.
    Og tillykke med nr 100 : )
    Hilsen Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna :-) Vi er også rigtig stolte af Hjalte, som bare tager imod alt sin træning med åbent sind og selv gør en kæmpe indsats for at gøre hvad vi alle beder ham om :-)
      Ja det var ret heldigt at falde over et svedpandebånd til en flad 10'er :-)

      Slet

Kommentar er meget velkommen :-)