Sider

fredag den 8. februar 2013

H for Hækle

Jeg er ikke den store ørn ud i garn, hverken hvad angår at hækle eller strikke af det!!

For en del år siden, så jeg det flotteste tæppe hæklet i oldemor firkanter. Den kostede 1000 kr, hvilket var en del mere end jeg havde at bruge på et tæppe dengang!!

Jeg havde en sød arbejdskollega, som tilbød at lære mig at hækle oldemor firkanter. Hvilket jeg sagde ja tak til, så jeg købte garn i lys blå, mørk blå, beige og hvid, hvilket var farverne, som jeg huskede dem, på det tæppe jeg havde set.

Det tog mig en del måneder at hækle alle firkanterne, og man kunne ikke ligefrem påstå at de fik samme størrelse, selv om de alle var hæklet med samme antal masker og runder!!

Som den ligger her kan man godt se at den både er vind og skæv, men når man ligger i sofaen og hygger med den, så har det heldigvis inden betydning :-)

Og prisen på garnet løb så op i 800 kr inden jeg var færdig, så det var ikke meget jeg sparrede på tæppet, men jeg hyggede mig gennem hele processen, og resultatet blev et meget unikt tæppe, som bestemt ikke kan købes noget steder!!

Og lige nu forsøger jeg mig jo igen med lidt hækling! Man kan vel blive god til det, efter rigtig meget øvelse! Men tror nu nok, at jeg skal holde mig til doilies et godt stykke tid endnu, eller give mig til at hækle nogle oldemor firkanter igen, inden jeg er helt klar til at fortsætte med den lille elefant fra forleden!!

12 kommentarer:

  1. God fornøjelse med de fine doilies... og jeg synes dit tæppe er fint.

    SvarSlet
  2. Flot flot tæppe. Virkelig smukt, drømmer jeg også om at få lavet på et tidspunkt. Forsat god hæklefornøjelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) Jeg mindes tæppet som et stort arbejde, men bestemt ikke slemt :-) Så du kan rolig gå i gang :-)

      Slet
  3. Sikke et flot tæppe, og godt du selv hæklede det ;O) Min farmor hæklede også tæpper af restgarn. De var sort med farvede felter indeni. Jeg har stadig et af hendes tæpper og selvom vi er i gang med den store sortering, bliver det ikke tæppet der ryge ud. Rigtig god weekend. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, jeg er også rigtig glad for den, og den betyder da bestemt mere for mig fordi jeg selv har hæklet den :-) Ja sådan en betydningsfulde tæppe skal da med i den nye lejlighed :-) god weekend til dig også :-) Kh

      Slet
  4. Godt gået, det er så fint dit tæppe.

    SvarSlet
  5. Sikken flot tæppe og stort stykke arbejde! For mig ville det være et evighedsprojekt, så flot at du har gennemført det! Og skævheder - de har ingen betydning :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elena - jeg mindes faktisk ikke at jeg var ved at håndøre i projektet, men hvis så har jeg fortrængt det :-) skævhed må være lig med charme :-)

      Slet
  6. Nu fortalte du jo om tæppet til blogtræffet, så dejligt at kunne få lov til at se det .. FLOT ER DET !!!

    SvarSlet
  7. Ja det er jo rigtigt :-) Havde jeg faktisk glemt igen!! Men ja her er det så :-) Og takker :-)

    SvarSlet

Kommentar er meget velkommen :-)