Sider

tirsdag den 5. februar 2013

E for Elefant

Jeg var som tidligere skrevet til blogtræf i lørdags. I den anledning skulle jeg finde noget kreativt at tage med, og jeg orkede ikke at tage min 5 tons tunge symaskine med, selv om det jo nok er den jeg bruge mest!!

Så jeg besluttede, at nu ville jeg give hækling endnu en chance, også fordi der var flere af de hæklende deltager som havde lovet at give lidt undervisning. Og det er jo ikke fordi jeg ikke kan, jeg er bare dårlig til det!! 

Jeg har set en masse søde hæklede dyr her i blogland, så jeg lånte bøgerne om hæklede dyr af Maja Hansen på biblioteket, og fandt den skønneste lille elefant. Jeg købte et par nøgler grå garn til 2,95 stykket, så kunne det da ikke gå helt galt! 

Men det blev jo nok til lidt mere snak end hækling til blogtræffet, samt Jeanett med bloggen Ævlebævle var så sød at give mig opskriften på nogle fine doilies, som var et rigtig godt begynder projekt. Så jeg hæklede lidt af en doilie, inden jeg gik i krig med min grå ELEFANT!!


Som det ses nåede jeg ikke meget:-)

12 kommentarer:

  1. Åh, det er da også noget af en opgave med de små dyr :-) men glæder mig til at se den færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den var nu ikke så nem som jeg troede... Kan godt være at jeg skal have noget mere øvelse inden jeg skal gå videre :-)

      Slet
  2. Hmmm det lyder bekendt, det der med ikke at nå så meget, når man er afsted i kreaklub. Synes ligesom heller ikke jeg er nået så langt med mine strikkeprojekter jeg SLÆBER med i strikkeklubben :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er jo så meget som man skal følge med i samtidig - snak, krea ideer, snak, krea tips, snak osv hihi :-)

      Slet
  3. Hehe, men det er en fin elefant... : ) når den engang bliver færdig. Det vigtigste var da klart at du hyggede dig - hvad med den der doily. Blev den fin?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hyggede for vildt :-) Doilien blev okay, er dog ikke færdig med den!!

      Slet
  4. Nårh den er sød på billedet! Du må lige vise os resultet når du når så langt : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er vild sød på billedet, er nu bare spændt på om jeg får den hæklet med min ringe hækelekspertise, for det er godt nok noget småtteri...

      Slet
  5. Det er også mere vigtigt at få snakket end hæklet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig :-) Og snakket det blev der :-)

      Slet
  6. Jeg er spændt på at se den endelige elefant :-)
    Og godt du hyggede dig til krea dag :-)

    SvarSlet

Kommentar er meget velkommen :-)