Sider

mandag den 3. december 2012

Søndagshygge

1. søndag i advent bød på masser af julehygge herhjemme hos os. Vi startede dagen med at få det sidste julepynt op.

Og da Hjalte stod op af sin middagssøvn, varmede vi æbleskiver og hyggede alle tre i sofaen, hvor vi også tændte adventskransen :-)

 Ja, det blev kun til købe æbleskiver, men syntes faktisk de er okay, selv om hjemmebagte æbleskiver har noget specielt over sig... selv om det måske nok kun er noget nostalgisk, for mindes dem som ret klæge inden i!!

Så er adventskransen færdig pyntet og taget i brug. Var egentlig nok lidt svært at forestille sig den færdig sidste søndag, det havde jeg da i hvert fald selv!!


Vil da lige bruge lejligheden til også at vise mine adventskranse frem fra de sidste par år, hvor jeg også har lavet dem sammen med min svigerinde, som er blomsterbinder. Det er helt fantastisk at have hende, for jeg er ikke specielt kreativ når det gælder blomster og dekorationer, så hopper gerne med på hende mega kreative ide :-)

Beklager den ringe billede kvalitet, men billederne er taget med gamle mobiler, men man kan da vist godt se dem!!


Her er min adventskrans fra 2011.

 
 Adventskransen anno 2010 - har desværre ikke et billede af den færdig pyntet.


4 kommentarer:

  1. Sikke flotte julekranse! Som fra en professional blomsterbinder :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elena - det må være den prof blomsterbinder ved min side som smitter lidt af :-)

      Slet
  2. De er super flotte dine adventkranse. Det må have været noget af et arbejde at binde den i 2010 med alle de små dele, men flot er det. Det må være dejligt at binde kranse med én som virkelig kan sit kram.....og som man kan hygge med ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er rigtig hyggeligt og det er efterhånden blevet til lidt af en tradition, som jeg da bestemt har tænkt mig at holde fast i :-) Jeg mindes faktisk ikke den med lærkekoglerne som svær... hmm måske jeg bare har fortrængt det :-)

      Slet

Kommentar er meget velkommen :-)