Sider

onsdag den 5. december 2012

Julepynt

Der er rigtig mange som rundt om i blogland viser deres julepynt frem, og specielt deres ynglings, så jeg vil da gøre det samme :-)

Jeg har rigtig meget julepynt som betyder noget specielt for mig. Jeg har blandt andet en stor samling af nisser som min farmor har strikket. Jeg fik nisser hvert år til jul, fra jeg var helt lille og frem til hun ikke mere kunne strikke, pga sygdom og desværre døde hun i 1997. Alle nisserne er hel unikke og har hvert år har de været fremme til jul, men siden jeg flyttede sammen med min kæreste i en ny lejlighed, har der kun være få fremme. Vores lejlighed er uden vindueskarme, så vertikale flader er bestemt en mangel vare.

Her er den nissefamilie som er fremme i år :-)

Noget andet som betyder meget for mig er mine uldengle, det kan simpelthen ikke blive jul uden de er hængt op i køkkenvinduet. De 6 engle købte jeg for omkring 15 år siden til et spejderjulemarkedet for 5 kr stykket, virkelig et scoop, syntes jeg :-)



 Elsker virkelig mine engle og syntes bare de er så fine og sarte :-)


Mine dejlige kravlenisser, har jeg selv været med til at sy som gevinster i et tombola til et andet spejderjulemarkedet, og jeg var så, så heldig selv at vinde 4 styks, som hvert år siden har sidder og pryder på mine lamper i julen :-)




De er dejlig frække at se på :-)


 Og så må jeg jo ikke glemme Hjaltes ynglings julepynt - nemlig denne fantastiske lille spællemandselg. Den syntes han er sjov og han har hevet rigtig meget i snoren :-)





Og sidste, med ikke mindst, er der jo også mine engle, som jeg selv har en enkelt siddende af. Samt mine julekugler, som jo er oppe hele året. Overvejer om gelænder skal pimpes lidt op i anledningen af julen... Men det må jo så blive et senere indlæg :-)

2 kommentarer:

  1. Det er så dejligt med julepynt med minder. Kan godt forstå du er glad for dine nisser. Sjovt, at Hjalte allerede har sin yndling ;O) Dine engle er simpelthen så søde, godt du igen er kommet i gang med at sy dem. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sprællemanden blev glemt sidste år da jeg tog julepynt ned, så den har hængt i vores gang hele året - så Ture og Hjalte har tit stået og leget med den, så den er meget kendt for ham :-)

      Slet

Kommentar er meget velkommen :-)