Sider

søndag den 18. maj 2014

Kjole #1

Ja, det blev ikke helt til, at jeg fik syet mere på kjoler i weekenden, 
da der desværre ikke blev til noget kreatid. 

Men den grønne blev heldigvis færdig i torsdag, så den var klar til i dag, hvor vi skulle til konfirmation.

Billedet blev tager efter vi var kommet hjem, så man kan godt se på den, at jeg har haft den på en hel dag, og at jeg ikke lige fik den rettet til inden Ture tog billedet!

Kjolen er syet i grøn twill, som jeg engang for meget længe siden havde købt til et par bukser, men nu blev det så en kjole i stedet :-)

Mønster er nr. 105 fra Symagasin nr 03/13.

Kjolen er ændret lidt i forhold til det oprindelige mønster, i det den er syet i en farve, og den har fået ærmer, da jeg ikke er til ærmeløse kjoler/toppe.

Ærmerne er taget fra mønster nr. 132 i symagasin nr.11/13.

Mønster delene passede fint sammen, men der var dog lige et lille problem i forhold til at ærmerne i 11/13 var til en kjole i jersey, hvilket gjorde at bevægelses friheden i kjolen, blev lidt begrænset når jeg skulle løfte armene...

Men det gik, og da det jo kun var mig der vidste dette, var det vist ingen der lod mærke til at min kjole drillede lidt når jeg løftede armene ;-)


Håber I alle har haft en dejlig bededagsferie :-)

18 kommentarer:

  1. Dejligt at kunne sy sin garderobe, og når der står "nr. 1", så må der være flere kjoler? Den blev fin. Synes også at ejendommene i baggrunden ser spændende ud ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er ikke så tosset ;-) Og ja, der kommer en kjole mere :-) Det er en dejlig lejlighedskompleks vi bo i, og det er bygget indenfor de sidste 10 år , så det er nyt og lækkert :-)

      Slet
  2. Hvor er den da blevet rigtig god Sanne. Superfin og samtidig ser den behagelig ud. Lige min farve i øvrigt ;o) Glæder mig til at se de/n næste også

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv :-) Jeg er også selv vild med farven :-) mangler lige lynlåsen på den anden kjole, så skal jeg nok vise den frem også :-)

      Slet
  3. Spændt på at se flere kjoler :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer kun en mere i denne omgang, men det er bestemt ikke sidste gang jeg syer kjoler til mig selv :-)

      Slet
  4. Fin kjole, glæder mig til at se de(n) næste kjole(r) ;) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia :-) Der kommer en mere i denne omgang :-)

      Slet
  5. Den er rigtig god til dig, så flere af dem;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina :-) Ja bestemt flere af dem :-)

      Slet
  6. Den er rigtig god til dig. Det er skønt når man selv kan forny garderoben :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja det er ret skønt :-)

      Slet
  7. Din kjole blev rigtig fin. Jeg elsker at gå i kjole, det er dejligt løst og behageligt

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) jeg er bestemt også til kjoler som er løse og behagelige :-)

      Slet
  8. Det er en fin kjole, du har fået syet. Den klæder dig godt og se ud som den har en god pasform. Det må være dejligt at have sådan et mønster liggende, hvis du lige finder noget mere stof ;O)
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle :-) Ja, den har et rigtig godt pasform, så tror bestemt der bliver syet en ny næste gang jeg igen skal bruge en kjole :-) Kh

      Slet

Kommentar er meget velkommen :-)